Unga Allergikers Forum
September 07, 2010, 11:54 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiveringsbrev?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
Nyheter: Kolla in vår hemsida http://www.ungaallergiker.se/

Startsida   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Glömd medicin?  (läst 2099 gånger)
sgotze
Medlem

Antal inlägg: 17

Visa profil
« skrivet: September 25, 2008, 21:51 »

Jag har ett problem. Ett ganska stort problem, framför allt under vinterhalvåret. Jag glömmer bort att ta min medicin. Jag vet att jag måste ta den och det är viktigt, men det glöms bort. Jag fick astma som 20 åring, och har inte fått in någon bra rutin alls.

Efterlyser nu bra tips!

Samtidigt undanber mig moralpredikningar om hur viktigt det är osv, jag vet detta redan, men det får mig inte att komma ihåg det i alla fall.

Någon där som har tips?!
Loggat

Fia
  "Expect the worst, and hope for the best!"
Marcus
Medlem

Antal inlägg: 193

Visa profil
« Svara #1 skrivet: September 28, 2008, 20:30 »

Hej Hej!
Bra fråga det där... brukar själv glömma att ta min medicin nämligen:) Jag brukar ibland skriva upp det på en lapp och sätta på kylskåpet, eller ngt annat ställe där jag inte kan missa den, eller också brukar jag ställa in min mobil så att den ska ringa när jag ska ta den, det funkar även om det låter lite knäppt Wink Hoppas du kommer på något bra sätt!
Loggat

"På sätt och vis kan man se allergi som ett handikapp"
Svala
Medlem

Antal inlägg: 16

Visa profil Hemsida
« Svara #2 skrivet: Oktober 28, 2008, 22:31 »

Jag har min stående på köksbordet rakt under näsan när jag ska äta frukost (medicinerar morgon/kväll) Du kan ju flytta den till på kudden så du kommer ihåg den på kvällen och så tillbaka till köksbordet... då vet du om du tagit den också...  angel eller det är kanske för omständigt? bara jag som är knasig  idiot2... Men ställa mobilen var ju en bra ide. Smiley
Loggat
Sidor: [1]
  Skriv ut  

Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.10 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!