Unga Allergikers Forum
September 09, 2010, 11:49 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiveringsbrev?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
Nyheter: Kolla in vår hemsida http://www.ungaallergiker.se/

Startsida   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Felaktig info  (läst 2781 gånger)
Sarah
Medlem

Antal inlägg: 2

Visa profil
« skrivet: April 13, 2006, 22:13 »

Ursäkta, men borde inte fakta i informationsdatabasen revideras lite!?! T.ex. det som står om allergiförebyggande åtgärder saknar vetenskapligt stöd i nyare forskning. Ni borde kolla upp någon rapport av Agnes Wold, förslagsvis.

MVH,

Sarah
Loggat
MarjaLisa
Lokalföreningsutskottet

Antal inlägg: 714

Visa profil
« Svara #1 skrivet: April 20, 2006, 22:33 »

Hej Sarah!

Vår informationsdatabas om astma och allergi är, som du sett, inte den mest moderna. Vi skulle självklart önska att vi hade tillräcklig tid och kunskap för att uppdatera  databasen - eller att vi hade råd att anställa en fackman som granskade uppgifterna - men då Unga Allergiker är en ideell organisation som bygger på ungdomars oavlönade extraarbete finns tyvärr inte möjlighet till detta i dagsläget. När vi för ett år sedan gjorde om hemsidan valde vi mellan att behålla databasen, eller att helt vara utan. Vi tyckte att, även om databasen inte är uppdaterad på flera år, så fanns ett värde i att behålla den. Inte minst för att mycket av det som står i den är fortfarande aktuellt. Om du och andra medlemmar tycker annorlunda vill vi gärna veta det!

Dessutom tycker jag att det i frågan bör tilläggas att det händer en del på forskningsfronten, det kommer nya resultat som följs av en undersökning som visar på det motsatta osv. Sanningen är väl helt enkelt att vi inte vet särskilt mycket än. Även om det som står i vår databas inte följer de senaste vetenskapliga "upptäckterna" så behöver det alltså inte vara fel för det.

Men, råkar det nu vara så att du är insatt i den senaste forskningen så är vi självklart intresserade! Kanske vill du hjälpa oss att uppdatera databasen? Kanske vill du sammanfatta någon av Agnes Wolds rapporter? Det skulle vi uppskatta! Bara för att vi inte har tid och tillräcklig kunskap betyder det inte att vi är ointresserade...

Lycka till i forskarvärlden!
Mvh
MarjaLisa Hammarström, ordförande Unga Allergiker
Loggat
Sarah
Medlem

Antal inlägg: 2

Visa profil
« Svara #2 skrivet: April 27, 2006, 15:41 »

Tack för ett trevligt svar. Jag såg att ni nu i alla fall reserverar er mot eventuella felaktigheter. Bra!

Tyvärr har jag precis börjat läsa in mig på ämnet så jag kan nog inte ta på mig ansvaret att skriva en massa nytt i databasen. Här är i alla fall en småintressant artikel: http://www3.gu.se/aktuellt/GU-journalen/6-00/sida_4.html

/Sarah (som f.ö. inte är allergiker, hoppas det var ok att gå med här ändå...)
Loggat
Webmaster
Gäst
« Svara #3 skrivet: April 27, 2006, 15:53 »

givetvis är du välkommen... att vara allergisk är inget krav för att vara registrerad på forumet eller att vara medlem i föreningen för den delen...
Loggat
Sidor: [1]
  Skriv ut  

Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.10 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!