Unga Allergikers Forum
September 09, 2010, 12:17
Välkommen
Gäst
. Var snäll och
logga in
eller
registrera dig som ny medlem
.
Har du inte fått ditt
aktiveringsbrev?
1 timme
1 dag
1 vecka
1 månad
För alltid
Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
Nyheter
: Kolla in vår hemsida
http://www.ungaallergiker.se/
Startsida
Hjälp
Sök
Logga in
Registrera
Unga Allergikers Forum
>
Allmänt
>
Astma och allergi
>
Utomlands
Sidor: [
1
]
Skriv ut
Författare
Ämne: Utomlands (läst 2636 gånger)
goyada
Medlem
Antal inlägg: 4
Utomlands
«
skrivet:
Augusti 07, 2007, 12:06 »
Hej!
När jag var utomlands på klassresa hade vi gjort upp att vi alla gemensamt skulle äta på en resturang, nästan alla bord var upptagna på den rökfria sidan så vi skulle sitt inne hos rökarna och jag är jätte allergisk mot rök så efter en lång disskusion fick jag sitta vid ett bord liten bit bort från rökarnas. Alla mina vänner beställde mat och jag själv gick till Mc Donalds och beställde efter att ha kollat på deras meny. Men när jag kom dit fick jag inte äta min mat där. Han som ägde stället sa att dom kunde servera lika bra mat som på Mc Donalds. Min lärare berättade att jag inte kunde äta här eftersom jag är allergisk. Men han bara stod och hån flinade och så kom hans backup, flera stycken av servitörerna ställde sig bakom honom. Min lärare försökte få dom att fatta men dom trodde inte på oss utan bara stod där och skrattade. Jag blev as sur och övervägde att slå till honom. Men om ni hade sett han skulle ni nog vilja göra det samma, för han såg så himmla belåten ut. Dom hade verkligen ingen empati för allergiker. Dom tvingade mig att gå och då följde mina kompisar med mig.
Men efter en liten stund när jag och mina kompisar hade börjat äta på Mc Donalds så kom en i min klass inspringandes, hon berättade att efter vi hade stuckit så hade några i min klass plus min andra lärare börjat skälla ut ägaren. Sedan hade dom alla rest på sig och gått för att leta reda på en annan resturang och ägaren hade blivit så himla snopen för där hade han förlorat 30 gäster! Rätt åt honom!!
Så vi gick till en annan resturang med vår mat och det visade sig vara samma person som ägde detta stället. Han hade tydligen ringt och varnat att om vi kom skulle dom låta mig äta min mat där. Så när vi kom in visade dom oss ett bord och jag tyckte det var för nära rökarna så vi fick byta platser, dom smörade som tusan! Så mina kompisar och jag fick äta vår mat där.
När jag kom hem från min resa ångrade jag att jag glömde ta namnet på resturangen för då skulle jag tippsat Nordic House om att den resturangen blir man dåligt behandlad om man har allergi.
/ Malin
«
Senast ändrad: Augusti 12, 2007, 11:42 av goyada
»
Loggat
Marcus
Medlem
Antal inlägg: 193
SV: Utomlands
«
Svara #1 skrivet:
Augusti 09, 2007, 00:07 »
Låter som en sjujäkla klassresa, och du har rått, man ska aldrig ge sig!
Bra jobbat av dig + kompisar och lärare
Loggat
"På sätt och vis kan man se allergi som ett handikapp"
Snirry
Styrelsen
Antal inlägg: 195
«
Svara #2 skrivet:
Augusti 09, 2007, 19:23 »
Vilka oförstående människor!!! Bah!!
Skönt att du i alla fall verkar ha en riktigt nice klass som förstår. Fortsätt stå på dig!
Loggat
Nina
Grodor hoppar, det gör jag med.
Jordgubben
Medlem
Antal inlägg: 18
«
Svara #3 skrivet:
Augusti 13, 2007, 21:09 »
Skönt att ni fick mat till slut!
Loggat
It´s not the fart who kill, It´s the smell!!
Amanda
Medlem
Antal inlägg: 275
«
Svara #4 skrivet:
Augusti 14, 2007, 11:16 »
Jaa, shit. Det är alltid extra svårt utomlands att förklara sina allergier. Bah. Men kampen fortsätter...
Loggat
BLÖÖ!
Sidor: [
1
]
Skriv ut
Gå till:
Välj destination:
-----------------------------
Allmänt
-----------------------------
=> Allergisten